כמה עולה להעסיק עובד?

פסקי דין ודיני עבודה

בקרת כניסה ובטחון

תרבות ארגונית

ניהול עובדים

רווחה וחווית עובד

שכר ותגמול

שימור עובדים וטאלנטים

ניהול נוכחות

שעוני נוכחות

גיוס

כמה עולה להעסיק עובד?

העלות האמיתית של העסקת עובד היא פונקציה של שורה ארוכה של חוקים ותקנות. חלק מהתקנות מתעדכנות על רקע פסקי דין תקדימיים, אך רובן נגזרות מחוקי עבודה בסיסיים. מבחינת בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד, הדרך היחידה לברר עלות מעביד קונקרטית – היא לדעת מה משפיע על עלות ההעסקה ולחשב אותה בהתאם להיקף ותנאי המשרה. הבה נסקור את הנושא מעט יותר מקרוב.

סוג השכר ועלויות נוספות:

שכר לעובד יכול להיות שעתי, יומי או חודשי ואליו מחויב המעסיק להוסיף נסיעות. מעבר לכך, החוק מחייב לכלול עלויות שקשורות בהעסקת העובד ולהפריד בין החלק של המעביד לחלק של העובד. את זה הכי קל לראות בסעיפים בתלוש שמפרטים את ההפרשות לביטוח לאומי, פנסיה חובה, קרן השתלמות, מס שכר והיטל העסקת עובד זר. מטבע הדברים, לא כל העלויות חלות על כל המעסיקים וצריך לבחון כל מקרה לגופו.

מה עוד כדאי לדעת על קביעת עלות מעביד?

ובכן, ראשית ישנו נושא התזמון. בעלי עסקים צריכים לחשב עלות שכר כבר בשלבים המוקדמים של משא ומתן למטרת גיוס עובדים, כדי לא להיתקל בשוקת שבורה בהמשך.

בהמשך ישיר לכך, לבעלי עסקים יש אינטרס לתרגם את שכר הברוטו לעלות שכר בהתאם לטבלאות המס הרלוונטיות גם לפני קידום של עובדים מצטיינים. נוסף על כך, במיוחד כשמדובר על מעסיקים חדשים, חשוב לזכור להביא בחשבון את תשלומי דמי הביטוח הלאומי, ביטוח בריאות ותנאים סוציאליים שונים. כל אלו משוכללים לתוך עלות מעביד קונקרטית.

חישוב עלות שכר:

התפקיד של סימולציית עלות שכר הוא לתרגם שכר ברוטו לעלות שכר אמיתית. בחישוב מגולמים הפרמטרים של טבלאות המס, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות ותנאים סוציאליים, אך הוא אינו מחייב את המעסיק בשלבים המוקדמים של המשא ומתן. כמו כן, באמצעות הזנת נתונים לשכר ברוטו ללא הכנסה זקופה – כמו למשל שווי שימוש ברכב חברה – ניתן לקבל נתונים על שכר לגמל: ביטוח מנהלים, קופת גמל וקרן פנסיה. ניתן לבצע סימולציה במערכת השכר או במערכת לניהול פיננסי.

פיצויים ותגמולים שבאחריות המעביד:

עלות מעביד אמיתית נקבעת גם לפי הפרשה לפיצויים ולתגמולים. מלבד הפרשת המעביד לקרן השתלמות או לפוליסה שמגנה על העובד במקרים של אובדן כושר עבודה, על המעסיק לחשב את אחוז ההפרשות לפיצויים ותגמולים וכך לזהות את הפער בין השורה התחתונה בתלוש השכר לבין העלויות שמצטברות אצלו מדי חודש.

מאמרים קשורים

עולם משאבי האנוש פתוח לפניכם! בואו ללמוד דברים חדשים שישדרגו את העבודה היומיומית שלכם.

העלות האמיתית של העסקת עובד היא פונקציה של שורה ארוכה של חוקים ותקנות. חלק מהתקנות מתעדכנות על רקע פסקי דין תקדימיים, אך רובן נגזרות מחוקי עבודה בסיסיים. מבחינת בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד, הדרך היחידה לברר עלות מעביד קונקרטית – היא לדעת מה משפיע על עלות ההעסקה ולחשב אותה בהתאם להיקף ותנאי המשרה. הבה נסקור […]

דילוג לתוכן