הטעויות הנפוצות בחישוב שכר גלובלי

פסקי דין ודיני עבודה

בקרת כניסה ובטחון

תרבות ארגונית

ניהול עובדים

רווחה וחווית עובד

שכר ותגמול

שימור עובדים וטאלנטים

ניהול נוכחות

שעוני נוכחות

גיוס

הטעויות הנפוצות בחישוב שכר גלובלי

במקומות עבודה רבים בישראל, מכל המגזרים ובכל הענפים השונים, נהוג הסדר שכר גלובלי. לרוב, מדובר בהסדר נחשק ועובדים רבים מעוניינים בו. עם זאת, ישנן כמה טעויות נפוצות הנעשות לעתים קרובות בחישוב השכר והתנהלות בלתי תקינה שעשויה לגרור אחריה השלכות קשות על מוניטין הארגון ומובן שגם קנסות וסנקציות הקבועים בחוק.

מקדימים רפואה למכה

בנוסף לכך, טעויות אלו פוגעות הן במעסיק והן בעובד במקביל, ועל כן חשוב שניתן עליהן את הדעת ונקדים רפואה למכה. כיצד? ובכן, על מנת לקדם מנהל תקין יותר בארגון שלך ולמנוע סיבוכים מיותרים, אספנו כמה מהטעויות הנפוצות ביותר בחישוב שכר עובד גלובלי – ונוכל גם להציג בפניך פתרון מתקדם ויעיל שיסייע לך להתמודד עמן באופן האידאלי.

חוק דיווח נוכחות

על פי תיקון 24 לחוק הגנת השכר התשי"ח-1958, המעסיק מחויב לנהל פנקס שכר בו מפורטות שעות העבודה של העובד, ללא קשר אם שכרו שעתי או גלובלי. הפרת חובה זו מהווה עבירה פלילית שגוררת אחריה קנסות כבדים. בכל תובענה של העובד אודות אי תשלום שעות נוספות חובת ההוכחה תהיה על המעסיק, ועל כן וללא מעקב מסודר, יהיה קשה מאוד לעשות זאת.

אין הסדרה של שעות נוספות בהסכם העבודה

אף על פי שמדובר בשכר גלובלי קבוע המחושב לפי חודש, חשוב שייערך סיכום ברור אודות כמות השעות הנוספות שיהיו מגולמות בשכר הגלובלי ומה ייחשב חריגה מהסדר זה. במקרים רבים, סוגייה זו נמצאת בתחום האפור ועשויה לגרום לסכסוכי עבודה מיותרים. הגדרה ברורה בהסכם העבודה של השעות הנוספות הכלולות בשכר הגלובלי עשויה למנוע לא מעט עוגמת נפש.

לא נעשית בחינה מחדש של שעות העבודה בפועל

במקרים רבים, אנו עלולים להיכנס למצב בעייתי בעת חישוב השכר. היקף השעות הנוספות הוגדר כראוי ומוסדר בהסכם העבודה ולמשך תקופה ארוכה, כמות השעות הנוספות שמבצע העובד הייתה קבועה. עם הזמן, אנו עשויים להתחיל לעבוד "על אוטומט" ולהמשיך להגדיר לעובד בתלוש את אותה כמות שעות. במידה וחלים שינויים במספר השעות הנוספות, יבוצע תשלום נמוך או גבוה מדי לעובד.

אין מערכת מסודרת לדיווח נוכחות בעסק

זוהי כנראה הטעות הנפוצה ביותר כשזה מגיע לחישוב שכר גלובלי. מעסיקים רבים מאמינים כי אין צורך לבצע מעקב אחר נוכחותם של עובדים גלובליים, מאחר ששכרם קבוע. עם זאת, כפי שראינו הדבר עשוי לפגוע משמעותית בשכר העובד, וכן, לא יספק בידינו כל ראיה אודות שעות העבודה שלו בפועל כדי לקבוע את השעות הנוספות – מה שעשוי להוות אף הוא עבירה על חוקי העבודה בישראל.

הפתרון לכל הטעויות הנפוצות בחישוב שכר העובדים:

בראש ובראשונה, אנו ממליצים על אמצעי דיווח נוכחות ייעודיים לעובדים בשכר גלובלי, שיאפשרו למעסיק להישאר עם אצבע על הדופק ולאכוף את נוכחות העובדים באופן מדויק שישפיע כמובן גם על השכר.

ישנם אמצעי דיווח רבים ובהתאמה מדויקת לצרכי הארגון שלכם, ניתן להטמיע בקלות ובמהירות את האמצעי הנכון והפשוט ביותר כדוגמת: שעוני נוכחות, שעונים משולבים בבקרת כניסה, אפליקציית דיווח, פורטל ייעודי ואפילו דיווח ממכשירים כשרים, כל אלו עתידים להקל על העבודה שלכם ושל העובדים.

מאמרים קשורים

עולם משאבי האנוש פתוח לפניכם! בואו ללמוד דברים חדשים שישדרגו את העבודה היומיומית שלכם.

במקומות עבודה רבים בישראל, מכל המגזרים ובכל הענפים השונים, נהוג הסדר שכר גלובלי. לרוב, מדובר בהסדר נחשק ועובדים רבים מעוניינים בו. עם זאת, ישנן כמה טעויות נפוצות הנעשות לעתים קרובות בחישוב השכר והתנהלות בלתי תקינה שעשויה לגרור אחריה השלכות קשות על מוניטין הארגון ומובן שגם קנסות וסנקציות הקבועים בחוק. מקדימים רפואה למכה בנוסף לכך, טעויות […]

דילוג לתוכן